Friday, June 19, 2015

Almaty, Kazakhstan lagi - 22 Mei

Day 6 - Pagi kami selesaikan semua urusan pejabat.  Alhamdullilah berjalan sebagaimana yang dijadualkan. So tengahari semua urusan selesai.  Lunch kami di Bubble Mania.  Kat sini minuman yang ada bubble macam Chattime baru masuk ke sana.  So sangat popular untuk remaja.  Tapi kat kedai tu pizza dan sandwichnya sgt2 sedap.




Then kami ke Shymbulak Ski Resort.  Resort utk main ski pada musin sejuk yg famous.  Dari bawah naik cable car ke atas bukit.  Oleh sebab pagi tadi hujan maka agak berkabus, sayang sekali pemandangannya tak berapa jelas.  Suhu di atas adalah 7C.  Memang sejuk tapi cool , cakap pun berasap, so kami2 yg org kampong ni pun beriya bercakap, nak bg keluar asap ...

Salji dah agak kering tapi masih ada tompokan2 salji di sebelah atas.  So org kampong berdua ni apa lagi, gigih daki bukit semata-mata nak pegang salji .... haaaa macam ais abc ... Kalau musim salji seluruh bukit akan bersalji,  untuk yg kurang mahir main ski, dia org akan main kawasan yang kami naik.  Yg mahir mereka akan ke atas lagi untuk kawasan salji yg lebih luas. 

Memang cantik permandangannya ... seindah lukisan.

Balik dari Shymbulak, kami ke Hard Rock Café, Member sorang ni memang pengumpul baju hard rock.  So aku beli juga lah 4 tshirt untuk anak2 buat kenangan.  Hard Rock Almaty.

Then malamnya kami dinner kat rumah member, dia pulak masak asam pedas daging ala Melaka, fuhhhhh aku makan tak pandang orang dah. 

Balik hotel dengan perut kenyang .... malasnya dah berkemas, esok dah nak balik.




















 







No comments: