Monday, September 7, 2009

Sekali tambah 6 mmmmm




Sejak Bobby mati aku sebenarnya malas nak tambah kucing lagi. Cukuplah Abu, Miki dan Shiro yg sentiasa menceriakan hidup aku. Tapi hari ni tiba2 datang pulak sekor kucing betina yg sarat mengandung. ngiau2 depan rumah. Aku suruh Ayang kasi dia makan. Tapi dia tak makan sebaliknya mencari laci2 dan ruang2 nak landing. Udah sah ler dia dah sampai masa nak beranak. Abah suruh Ayang bawa kucing tu ke bawah. Tapi aku tak sampai hati. Aku tau dia cari tempat nak beranak. Aku masukkan dia dalam kotak, letak bilik mak. Tak sampai 1/2 jam, keluar sekor. pas tu keluar lagi dan lagi dan lagi dan lagi ..... 5 ekor. tu diaaaaa sekali mai 6 ekor termasuk maknya. Apa aku nak buat ngan kucing yg bnyk niiiiiiii.


Budak2 agak teruja melihat kucing beranak, melihat baby kucing yg masih bersalut sarungnya, then kejap je dah boleh jalan. Agak terperanjang melihat dari mana baby kucing keluar dan uri yg dimakan oleh ibu kucing. Ya Allah sabar je lah, kalau aku bela maknanya 9 ekor kucing akuuuuuuu .... tidakkkkkkkk. Sapa nak tolong bela ni.


No comments: