Thursday, October 1, 2009

KL Bergegar Lagi

30 sept - aku puasa semalam. so balik rumah nak masak nasi tapi tiba2 aku rasa nak termuntah, loya sgt. Mmg seharian ni aku rasa tak sedap badan tapi tiba2 abah dok bising, gegar rumah. Aku berdiri mengadap ke ruang tamu, sah aku boleh nampak yg rumah bergoyang, astagfirullah ...... kipas bergoyang kedepan belakang, gayung dalam baldi kat bilik air bergoyang2 menghentak baldi, air berkocak. Kat luar kecoh, ramai yg lari turun. Abah suruh aku bawa mak turun tapi org tua tu relax saja ngadap tv sambil makan maruku. Nak aku gesa2 pun payah gak, dah la mak jalan 1 km sejam, tu tak masuk asyik nak ke toilet saja, karang kat bawah mana pulak nak menggagau cari toilet. last2 aku pun tak turun, sambg masak nasi. Tawakal sajalah pd Allah semoga kami selamat .... alhamdullilah tak ada apa2, cuma gegaran kali ni agak kuat dan lama dari dahulu.

Di Padang, Indonesia gempa bumi 7.8 R. sebelumnya dia kepulauan Samuo (antara Australia dan N.Zealand) berlaku tsunami. Pantai Kelantan Trengganu dilanda ribut. Takutnyaaaa ....

No comments: