Friday, October 23, 2009

Miki, Captain Cafe dan Jadual Aku

Semalam 22 Okt, Miki kena pukul kau2 punya ngan Abu. Dah lama Abu geram ngan peel mengada2 Miki tu, mak cakap berguling dah mcm bola bergoleh. Suara Miki dah tak dgr, ingatkan dah mati. Balik kerja aku tengok memang Miki luka bnyk, sian Miki. Semua part kat badan bergaris2 kena cakar. Dlm bilik ada darah2 sikit, bulu putih dia pun berdarah. Samseng tak bertempat Abu ni.

Captain Cafe dan Aku.
Sejak buka cafe, rutin aku pun berubah. Dapur dah lama tak berasap. Sejuk dapur tu, dah jadi tempat sidai kain. Aku balik kerja terus ke cafe sampai abah selesai solat magrib, then baru aku naik atas. 2 mlm aku tak turun bawah, settlekan kerja2 rumah di atas dan merehatkan badan yg mmg letih. Pendapatan alhamdullilah ..... pokoknya jgn kedekut, jgn terlalu berkira. ikhlas dalam setiap yg kita buat. Moga Allah meluaskan rezeki kami dan memudahkan setiap urusan kami.

No comments: