Monday, October 12, 2009

permulaan ???

Ayam tomato
Rendang daging kedah + nogori

Hasnah minta tolong aku masak rendang daging dan ayam tomato utk open house rumah adik dia di Alam Damai. Dek kerana dia mmg ringan tangan kalau ada aktiviti KRT dan sebab dia, aku sanggup juga.
Jumaat dah ler ada MBJ, sampai rumah kul 8 mlm. Kul 9 aku pi rumah hasnah, bnyk depa dah siap siang cuma tak blend lagi, oleh sebab keadaan dapur dia yg tak mengizinkan, so aku bawa semua barang balik rumah, masak kat rumah. Sampai kul 3, dah hampir lelap. Bnyk betul dugaannya, hampir nak hangit sebab aku terlelap dan agak masin sbb guna garam kasar. Esok lepas subuh sambung merendang lagi.
Kul 9 lebih baru adik ipar dia hantar ayam, 1/2 aku goreng, 1/2 lg bibik Hasnah goreng. kira2 kul 1 jugalah baru selesai. Majlisnya kul 2.30. Abah dah kelaparan, so kami ke rumah Yan, open house. Risau sgt aku kalau aku masak tak sedap, dah ler bnyk. nak ke rumah dia pun aku segan. Apa pun adik hasnah bayar aku rm100 utk upah masak, tu diaaaa bnyknya. Abah senang je komen, dah org kasi ambik sajalah. Tapi penatnya tuhan saja yg tau .......

No comments: