Thursday, October 4, 2012

Selamat Jalan Ujang, Upin, Utih, Yuni, Bunga dan Mak Tam

30 September 2012 -
Rasa bersalah, rasa sedih, rasa frust .... tapi aku terpaksa melepaskan sebahagian dari miaw2 yg aku sayang.  Sesekali aku tak akan buang mereka merata2 sbb aku tau mereka tak boleh survive.
Jadi aku minta bantuan Omiey Home, Pusat Jagaan Kucing di Kepong untuk mengambil mereka dan Omiey Home akan uruskan pengambilan kucing2 angkat bg org yg berminat.  Harap miaw2 aku akan lebih selesa ngan tuan baru. 1st batch 6 ekor.
Kat rumah masih ada Miki, Mak Be, Tony, Tomok, Yuna, Dedek, Lala, Loli, Kuci, Comot (dah comel sekarang).  Kiki sampai sekarang tak jumpa, ntah ke mana menghilang.
2nd batch will be Yuna, Dedek, Lala, Loli, Tony, Kuci dan Comot.
Yang akan tinggal Pak Mike, Mak Be dan Tomok.  Susah kiranya aku nak pindah ngan kucing yg banyak.  So aku perlu lepaskan mereka ke tempat yg selamat.  Charge dikenakan oleh Omiey Home adalah RM50 seekor.  Kalau 6 ekor macam hari tu mmg banyak nak kena bayar rm300.  Tapi tak pe asalkan aku tahu dia org selamat di tangan org yg sayang kucing, selain tu boleh juga bantu Omiey Home dalam usaha mereka membuka cat farm nanti.  Nak hantar semua sekali tak mampu lak aku, so hantar batch by batch.

Masa masukkan miaw dalam sangkar, yg kecik2 tak melawan.  Tapi Yuni, Bunga dan Mak Hitam macam tahu2 saja. meronta2.  Aku hantar sampai ke bawah, meleleh gak air mata ni.  tapi kena kuat semangat.
Terfikir gak, bila pencen nanti aku nak buat kerja amal kat rumah jagaan kucing lah ...

No comments: