Monday, March 22, 2010

Cerita pembantu kedaiku

Pembantu kedai ni dah beberapa minggu kerja kat kedai tu. Aku tak cakap sgt ngan dia, hal2 kerja saja. Maybe caranya buat aku tak boleh nak get along. Aku rasa dia mengada-ngada dan gediks.
Insiden2 yg berlaku buat aku lebih menjauhkan diri. Dia seolah2 nak perhatian terutama dr jantan2 yg ada, sampaikan zaidi, zaki dan amir naik meluat. Dia seperti nak sama ngan aku dan Baby. Agaknya sbb hari2 Abah depa ambik aku dr kerja so dia pun minta abah depa hantar dia pi tempat kerja lama nak ambik gaji, hantar pi buat buku bank tapi sebelum sempat nak hantar dia pi interview Baitulmal nak apply bantuan, aku dah sound dulu. Gaduh jugalah. Bukan sbb aku cemburu, tapi aku geram sbb aku ni jenis independent, semua urusan aku buat sendiri, mana aku harap laki aku buatkan. Si Nita yg selalu dtg kedai dan pernah dok minta tolong abah depa pun aku tak pernah nak cemburu, lawa lagi orgnya. Rasa nak membantu lagi ada, apa lg dia dr Sabah. Dok sini ngan anak saja.
Si pembantu kedai ni, aku hantar baju dobi, dia pun hantar baju dobi. Lani gatal dok bahasakan diri dia Adik hahahaha nak sama ngan Baby lah kot. Sampaikan ngan Danial pun dia bahasakan diri Adik. Paling buat aku bara bila Mat cerita dia ckp ngan abah depa -Abg, tolong buatkan adik kopi ais 1. hahahaha tu kira gedik ka gatal ka, aku pun tak tau.
Last week dia sibuk sbb tak period, ada hasil ka sejak jumpa Bangla tempoh hari mmmmm

No comments: