Thursday, December 29, 2011

Danial dan PMR

Jantan sekor ni mmg selalu buat aku tension. Ada kala peelnya mcm budak2, adakala nampak matang. baru nak besar ....

Result PMR cuma 2A, 5B dan 1 C. aku frust juga sebenarnya sbb aku tau dia boleh buat lebih baik lg dan aku nak dia masuk Teknik. Kerja khusus utk subject2 ni 4 dapat cemerlang, maknanya nak dpt 5A mmg boleh kalau lebih usaha.... usaha last minit cam tu lah.
Aku tengok semula report card dia bg 2 thn, mmg teruk sgt. 1 bayang A pun tak ada. Agama pun cuma dpt D dan E ja. tapi result pmr, 2a adalah utk agama dan geo. of cource C utk KH, tulah kuat melayan cikgu tapi aku heran kerja khusus KH dia boleh dpt cemerlang.

mula dia sibuk nak pi sekolah tampin, bosan aku. Aku ambik inisiatif slow talk ngan dia, explain pro and cont. Nak harap abah, semua nak ikut anak. akhirnya kami capai kata sepakat dia ke sekolah permaisuri, yg jaraknya dlm 1.5 km dr rumah. aku tau dia dah bosan ngan sekolah sri tasik .... mmmm dia kan bayangan aku sebenarnya. nak lari mana, cam mana mak dia dulu, cam tu lah dia .... so aku paham kenapa dia nak berhijrah. Urusan pertukaran dah dibuat, tunggu surat dr jabatan pelajaran daerah saja lagi.

No comments: