Wednesday, January 27, 2010

Yang Pergi ... Yang Datang


Last Saturday, while 1 was in the market, 1 saw 2 black kittens. hehehe omputih lah pulak. Aku pandang je lah, dlm hati rasa cam nak ambik tp maybe depa lg ok kat pasar. Ahad aku bawa Anje dan Ayang ke pasar. Ayang dah nampak kucing tu, so dia dah merengek2 nak bawa balik. Last2 aku setuju juga, apa lg bila mak cik mariam peniaga pasar tu ckp, actually ada 3 ekor tp cucu dia dia main sampai mati sekor kucing .... ishhhh ngeri pulak dengar. So aku ambiklah bawa balik.
Hitamnya cam beruang. mata pun hitam, tapi bulunya panjang2. kalau depa tidur dekat2 cam selonggok kain hitam je rupanya ....
Kami namakan moshi dan blacky, tapi mmg susah nak kenal yg mana 1 sbb serupa je hitamnya. Kelakarnya depa suka durian, kat pasar makan durian kot. teringat kucing kat kg dulu, mmg ada yg suka makan durian.
Abu, Miki, Shiro, Moshi dan Blacky adalah sebahagian dari hidup kami .....


tiba2 aku teringat ayat ni ... sebahagian dari hidup ... Dulu mmg ada org yg suka cakap cam tu kat aku. dululahhh,..... sekarang sendiri mau ingatlah!

No comments: