Thursday, January 21, 2010

Haziq dan Sekolah Teknik

Haziq gagal ke Sekolah Teknik/Vokasional. Mulanya aku yahooooo lah juga. Ntah rasa berat nak lepaskan anak2 dari aku. Aku nak semua anak2 berkepit ngan aku. pentingkan diri ke ???? Sebab bila dia org mula keluar rumah dan dok asing, maka that's it ... mereka akan jarang2 kembali ke rumah. Rasa sekejapnya masa dari mula aku bersalinkan dia org.
Apa pun aku buat rayuan juga utk Haziq. May be dia macam aku dulu, sampai 1 tahap aku dah rasa bosan giler dok Sekolah Asma. Walaupun sekolah tu antara sekolah harian terbaik. Aku nak cari perubahan, dan perubahan yang aku buat dulu memberi hasil positif. AKu jadi pengawas sekolah, pegang jawatan2 penting dalam persatuan. Kalau dok sekolah lama, maka aku pun jadi sama juga sampai aku keluar sekolah. Aku motivate Haziq. Kalau dia beriya2 nak bertukar sekolah maka dia kena ready mental juga utk bertukar ke arah lebih positif. Mesti lebih berkeyakinan, ada arah tujuan.
Aku juga kena bersedia melepaskan dia ke sana sekiranya terpilih dalam rayuannya. pentingkan diri ke aku ni ????????

Teringat zaman di Sekolah Menengah Teknik Alor Setar, mmmmmm bestnya ...

No comments: