Monday, January 25, 2010

Mawi dah tak ada ....

Aku kehilangan Mawi pada hari Ahad, 24 Januari 10. Hari Jumaat magrib aku nampak mawi kat luar bilik air, najis disekitar badannya. Dia buang air tapi rasanya lepas tu dia dah tak boleh jalan. 1/2 badan macam dah tak bergerak. Mawi menunjukkan tanda2 sakit dah 2 minggu, aku yg tak bawa ke klinik. Ingat selasa ni aku cuti, aku nak bawa dia ke klinik tapi tak sempat. malamnya Mawi dah nazak, kesiannya aku tengok, tapi bila bangun pagi Sabtu, dia masih bernafas. Mak dan aku suapkan mawi susu, rasa dia dah payah nak menelan. Aku tak sanggup tengok dia menderita sakit, kesian sangat. Badannya sesekali kekejangan, aku tak tau nak buat apa, cuma aku doa semoga semoga dia cepat meninggal sebab aku tak sanggup bila tengok dia kejang macam org kena sawan tu. Ahad pagi masa aku bangun tidur, mawi dah tak ada. Dia sangat manja, panggil je terus datang naik atas riba. Teringat dia menyendeng2 nak botol susu ayang. Suka bunyi2 maam org menyanyi. Mawi sangat baik, sangat paham cakap org. Yalah dari umur dia 5 hari aku dan mak yg jaga dia org adik beradik, dari bagi botol sampailah mencebuk.
Mawi sebelum sakit, mama syg mawi.

** lepas ni aku tak nak bg nama manusia kat kucing lagi, mawi 5 beradik semua aku bagi nama org, semua dah tak ada.

No comments: