Tuesday, February 28, 2012

Kiki dan Bomba

Sabtu, 25 Feb - pagi sebelum Ayang ke sekolah utk pertandingan kawad, aku dgr bunyi kucing kat bawah. Sah le kucing aku je yg memekak kalau dia org sesat. So setingkat ke setingkat aku cari dan aku terkejut bila Kiki di atas owning tkt 6 (atas setingkat dr tempat Miki jatuh). oooo not againnnnnnn. Budak bujang rumah tu pulak cam tak nak respond sgt bila aku ckp ada kucing kat owning dia. Lepas hantar Ayang, abah turun tengok Kiki, rupanya wife zaidi dah panggilkan bomba. Baru ada akal budak bujang tu bila abah dan bomba dok ketuk pintu soh dia bg bomba masuk, td ngan aku kau eksyen tak layan.

ingat dia org bawa tempat tangkap haiwan yg mcm dulu tu, rupanya tak de, boleh anggota tu turun ke owning bawah dr grill. aku yg risau dan ngeri, dibuatnya tergelincir .... last sekali Kiki berjaya dinaikkan dr bumbung .....

No comments: