Tuesday, February 10, 2009

Back To Sentul

Ahad, 8 Feb, Kak Sarah invited us for his son wedding. Dah lama tak jejak Sentul. Tengok rumah lama, pokok belimbing masih ada tapi depa2 kat situ ckp pokok tu merajuk sejak tuannya pindah. berbuah tak selebat dulu.
Memang hasrat hati nak singgah rumah Kak Normah, baby sitter Haziq, Danial dan Anje dulu. Tapi kat kenduri dah jumpa dia org, ada sekali Pak Long, abg kak Normah. Aku tanya Ros, anak Kak Normah, mana anak2, dengan senang hati dia cakap dia cakap ada kat abah depa dan dia dah bujang kembali hehehehehe. So lepas makan, kami pun singgah rumah Kak Normah, banyak cerita hal anak2 dia. Ros dah 7 bulan berpisah gara2 ipar dia. Dah lama juga dengar cite ipar Ros, agaknya suka betul hati dia bila Ros bercerai.
Tak pe lah, dalam dunia ni ramai pompuan yg boleh hidup sendiri. Cuma ralat jugalah aku sebab dah lama tak contact Kak Normah, dia nampak uzur dgn sakit kencing manisnya. Mata dah rabun dan akan operate tak lama lagi. macam mak operate dulu. Lepas ni aku akan kerap contact dia. Dia orang yg sangat baik, jaga anak2 aku tak berkira langsung. Dulu kalau aku outstation, siang malam budak2 tu dok rumah Kak Normah. Cuma dia tak dapat jaga Ayang saja sebab dia ada cucu masa tu.
Taman Dato' Senu sesak lebih teruk dari dulu, sib baik aku tak beli rumah kat sana. Aku jumpa Waris, member serumah abah depa dulu. dah besar anak2nya. Semuanya sama cuma makin tua hehehehehe .....

No comments: