Friday, February 20, 2009

Apa cite seminggu 2 ni

patah dan petua :-
Masa ke Sentul hari tu, Danial dah seliuh tangan, kira pergelangan tangan dah renggang sikit. So lepas dpt nasihat dan ubat doktor aku bawa jumpa bibik tkt 7 yg pandai ngurut. Yg aku nak kongsi adalah petuanya. Lepas urut bibik tu soh aku balutkan tangan Danial dgn campuran cekur + halia bara + Biji pala + kunyit + beras rendam + samsu cina = tumbuk semua dan tampal pada bahagian patah sebelum balut. tapi aku cuma ada cekur, halia dan beras saja. Lgipun mana pula nak cari samsu cina, nak pi cari pun malu, tak pasal2 org ingat nak diminum. So apa yg ada aku taram sajalah. Pantang patah ialah tak boleh makan pedas.

Server ooooo server :-
kadang2 mmg aku tension tul jaga data centre ni. Nampak kerjanya mudah tapi risikonya makkkk aiiiiii. Ahad lepas aku OT sebab kena monitor org Microsoft uruskan hal Exchange. tengah buat tiba2 semua connection out, rupanya rack server tu yg out. ups rack yg out owwwhhhh tension aku. terpaksalah uruskan perpindahan kabel2. Dah ler panas kat opis, panas otak aku juga. Lusanya aircond buat hal, panggil Microcad tukar part lagi. Hari ni tension lg bila 1 lg rack buat hal pulakkkkkk. ke hulu ke hilir ngan tension, bila dah settle sikit aku pun ter zzzzzz rasa cam penatnya.

No comments: