Friday, January 23, 2009

2009

Masih belum terlewat utk aku ucapkan Selamat Tahun Baru 2009 ... untuk diri aku ler. nak ucap kat sapa lagi. Banyak perkara yang berlaku sepanjang aku tak update blog ni.
1. Makcu dan pak cu dah pindah minggu lepas. Rumah mak mertua aku dari tengah ke belakang akan dirobohkan dan dibuat baru. Mak cu dan pak cu cam lari malam je hehehehe kelakar betui ngan peel depa. Aku - no komen lah, malas nak komen apa2, pandang sajalah.
2. Aku dapat anak baru - Bobby. Sukanya aku tengok Miki yang semakin ceria dan seronok dgn adanya Bobby. Dah tak layan aku, kalau tak asyik mengikut mana aku pergi, asyik kejar aku, gigit kaki aku kalau aku tak dukung dia. La ni Miki dah sibuk melayan adik dia. Kelakarnya Miki ngusukan Bobby. Miki kan kucing jantan, tapi melayan juga kerenah Bobby yg masih teringin nak ngusu. Aku macam biasa garang tak bertempat. Semalam Abu pukul Miki, aku cemas bila nampak darah kat badan Miki, rupanya hidung Abu yg berdarah dicakar dek Miki hehehehe kau dah tua lah Abu.







3. Ooooo My Ayang dah sekolah darjah 1. comelnya sayang mama ni. dah besar, dah cerdik. Tapi semalam Pak Rashid driver van tinggal dia. Ayang balik jalan kaki, sib baik ada makcik yg tolong dia melintas. berderau juga darah aku dengar dia menangis masa balik sekolah.







4. Yan Koyan hehehehe gelaran abah depa untuk jiran aku Yan, yg ala-ala CNN. dah lama berjiran, ni baru nak rasa berperang, tak lah perang besar, cuma aku bahasakan juga kat dia semalam. Nak ambik tau dan siasat hal anak orang tu pada-padalah. Ni sampai selidik macam FBI apa cite. Patutlah Faezah jiran aku sorang lg sampai tak mau pandang muka si Yan Koyan.
Tapi aku biasalah, marah tak lama. tak lama lagi aku sejuk lah. apa lg kalau nampak anak Yan, si zahid yg kelakar tu. 1-1 nya budak yg panggil aku AJU .... pelat budaknya.

No comments: