Tuesday, February 4, 2014

Dia Dah Maiiii ... tahniahlah


Ubat .... mmm my second day utk ambil ubat ni.  Kalau makan ikut sedap mulut, badan pun dah masuk kategori obesity, apa lagi yang nak dikata.  Selamat makan ubat darah tinggi, apa nak dikata ... tahniahlah, benda yg tak mau, dah maiiiii.

Memang sejak sebulan 2 ni, rasa sangat tak selesa, kerap sakit kepala. Kekadang rasa loya.  Bernafas pun macam berat saja. Bangun tidur kekadang dah rasa sakit di bahagian tengkuk.  Tapi aku try juga alternative lain, ubat herba dan ada sekali tu minum air daun betik.  Tapi semua tak jalan.  Masa tu tak jumpa doctor lagi, sebab tak mau terima yang diri dah ada penyakit.

So cuti raya cina ni, mmg sakit kepala yg tak henti2, makan panadol 2 biji, boleh tahan 1/2 hari, then sakit balik.  Mmg sangat2 sakit, nak buka mata pun tak boleh luas2.  Tapi bila jadi org perempuan ni, sakit2 pun tetap kena masak dan buat kerja rumah juga ... superwoman ... semua pompuan dalam dunia ni superwoman.  Kot lelaki lah yg kena mcm ni, mau makan pun kena bawa kat katil.

3 Februari, aku pi cek klinik panel, confirm bacaan 160/100.  mmmmm oooookkkkkkkk.  Dulu kalau dengar org kena darah tinggi, rasa biasa saja ja.  Tapi bila sendiri kena, aku rasa down kejap.  Maybe doctor Siva perasan, so 10 minit juga dibebel, dinasihat apa yang patut aku buat.  Betul cakap doctor, majority manusia yg mati bukan sebab benda lain tapi mulut sendiri.  Semua benda sedap masuk ja dalam mulut .... so masa utk berdiet.  Fikir positif dan start cari alternative lain sebab aku tak mau bergantung pada ubat selamanya ....

No comments: