Tuesday, November 8, 2011

Selamat Hari Raya AidilAdha 2011

4 November, lepas solat jumaat, kami berangkat ke Negeri 9, mmmm mana lagi nak pi. Sampai ptg. sib baik dia org dah balik minggu lepas utk kemas rumah, so rumah tak ler berabuk teruk sgt.
Mlmnya seperti biasa, gi beli barang2 dapur. then makan kat kedai Ram. mula tu malas juga nak pi, apa lagi nak ngadap along. dah la hari tu dia call aku wat dekkkk je sbb tak larat nak layan masalah rtangga dia. tapi abah nak pi juga, aku ikut ja lah. Sib baik dia mcm biasa dan seperti biasa lepas tu aku sambg dengar masalah rtangga dia yg dah masuk kes polis. sabar je lah.
Sabtu seperti biasa masak-memasak. Pagi raya, lepas solat, kami ke rumah kak tih, dia wat korban. luka gak la jemari ni dok potong daging. malamnya kami balik KL sebab ada acara lain esoknya kat Lestari. kehulu hilir aku bawa miaw2 tu ....

7 Nov, 1st time Lestari buat korban. ramai juga yg hadir. 1/2 dibahagi2, 1/2 lagi wat masak, kenduri lepas zohor. dah lama aku tak makan sup tulang yg sarat lemak mmmmm apa lagi lemak pun lemak lah .....sesekali.

No comments: