Monday, September 12, 2011

Melati AKhirnya Pergi Jua

Setiap kali buka fb Melati @ laki dia, aku mesti menangis. Jumaat lepas azi bg tau yg Melati dah nazak, koma, sejak Khamis ptg. Teringat aku khamis tu lepas solat mmg aku tiba2 teringat sgt2 dekat dia dan rasa tak sedap hati.

10 September 2011, 8am Melati menghembuskan nafas terakhir. Masa tu Lestari buat open house, so of course aku bz memasak, sampaikan msg azie aku tak perasan. tiba2 mak wan call, aku dah dpt agak sbb dia tak akan call aku pagi2. Aku macam terkedu, susah nak terima, aku dengar mak wan dah nangis.

Jenazah dibawa ke rumah mak dia, so Azie cuma pi kmc saja sbb laki dia tak de so dia tak tau nak meredah cari kg mak melati. wan pun tak dpt pi sebab dia pun hanya mengharapkan azi utk tunjuk jalan. yg ada kat kmc azi dan siti sarah.

Sedih sangat rasa. Kawan sek teknik yg ke 2 yg meninggal. 21 thn dulu, Nik Mohd Rozi meninggal selepas jatuh dr motor. Selepas ni maybe adalah perkara biasa dengar kwn2 tak ada. masa kita pun akan tiba juga ....

aku ingat pesan melati masa kami ziarah dia dulu - kalau aku tak ada, jangan lupa doakan aku.

No comments: