Thursday, September 29, 2011

Aku dan kucing

29/9 (khamis) - Hidup aku dari kecik dampai sekarang tak akan dpt dipisahkan dengan kucing. masa anak2 kecik mmg aku payah gak nak concentrate ngan kucing tapi la ni aku amat sibukkkk ngan kucing2 aku.

Jumaat lepas aku tiba2 hilang sabaq yg teramat sgt. Mmg kucing2 ni kerap betui kencing merata, pagi2 bangun hadap hasil buangan dia org dulu, sampai nak tidur pun dok hadap tu juga tapi kali ni bila ada yg kurang ajaq kencing atas tuperware aku boh ayaq .... haaaa siap meleleh masuk dlm ayaq dan dah ditelan dek amok dan ayang. aku hangin sungguh la. so aku decide "letak bawah".

ayang dan anje bawa yuna, tony dan bunga ke bawah. yuna awal2 lg lari lintang pukang masuk dlm parit bertutup. tony dan bunga kat kedai tapi dlm keadaan takut teramat dan meraung. so aku ingat esok lusa oklah depa tu.

bangun paginya aku, aku tengok cam lapang je rumah, cam tak cukup semak je sbb 3-3 ekor tu tak de. aku pandang kerusi merah tempat bunga suka tidur melunjur, kosong. aku risau sebenarnya kenangkan 3-3 ekor tu. lepas balik beli breakfast aku round kat bawah, panggil2, terdengar suara ... sah yuna dalam longkang, aku panggil lg, yuna pandang aku, meraung. tapi tak gerak. Anje masuk dalam lubang parit tu ambik Yuna yg masih menggeletar. tak fikir panjang aku angkat yuna bawa balik. sian yuna.

Mlmnya kul 12 lebih aku sekali tak senang duduk, bunga ngan tony tak nampak kelibat langsung, so mlm2 buta aku dan ayang turun cari meow2 tu. abah dr jauh dok panggil bila nampak kami kat blok A. rupanya bunga ada kat kedai tapi mmmm teruk gak gigilnya, cam org bodoh. bawa balik lg.

esoknya pulak sohan bgtau yg tony rupanya ada dlm kedai. bawah tempat wat air. aku ambik tony, makkk air bau kencing 1 badan, menggigil dan meraung bila pandang aku. mmmm angkat bawa balik, kasi mandi. la ni semua ada semula kat rumah .... puas hati.

No comments: