Sunday, September 5, 2010

Ramadhan AKan Berakhir

Hari ini merupakan hari ke 26 Ramadhan dan malam ini adalah ke 27, pertama kali aku rasa yg aku benar2 menghayati Ramadhan sepanjang hidup aku. Aku rasa Ramadhan kali ini amat bermakna, aku menanti kedatangannya, alhamdullilah Allah memberi kesempatan yang besar utk aku kerana aku belum tinggal terawih kecuali cuti yg wajib saja, sib baik 6 hari sahaja dan di awal Ramadhan. Semoga ada rezeki aku habiskan terawih thn ini. Aku dpt buat Dhuha dgn kerap dan Allah berikan aku kesempatan utk menunaikan solat mlm. Dan aku berasa sedih sgt bila mengenangkan Ramashan ini akan pergi tak lama lg. Ntah ada hayatku lg utk kecapi Ramadhan yg akan datang.
Anje tabah puasa wpun ada sekali aku tak bangun sahur. Ayang dah kerap ponteng sejak akhir2 ni, tak palah dia baru 8 thn. Yg dia tinggal pun rasanya baru 6 hari. Mmg agak penat sebenarnya bulan puasa ini, walaupun kedai buka, hari2 aku masak. Budak2 lebih suka berbuka dirumah dan mama yg masak. Seperti thn2 lepas menu wajib yg aku buat ayam panggang sekor2, hehehehe tu yg buat danial terliur tu. ABah ngan ikan bakarnya dan resepi dr kak lee, pai sardin, mmg budak2 suka.

No comments: