Tuesday, September 28, 2010

Apabila Riko Pula Mengikut Jejak Bobby Senior dan Shiro


Riko yg ciut dan lembut wajahnya.

Dah lama tak update blog, sejak bila nak upload gambar keluar semua script , susah betui nak adjust.
ahad 26 sep 2010, Riko pula terjatuh ke bawah. Ya Allah, kali ni aku tengok dr atas saja, aku minta abah uruskan, aku tak mampu lg nak tengok, apa lg nak ambik gambar terakhir. Pagi aku perasan Riko tak ada, aku cari juga ke tkt2 bwh tapi tak nampak kelibat pun, kul 1 pm Ayang dan kawan2 dia menyerbu ke rumah, sambil Ayang dan Kila menangis. Riko jatuh, mmg aku tak terfikir dia akan jatuh. Tapi aku rasa bersalah juga sbb bila aku marahkan dia org membuang merata2 aku selalu cakap, mati jatuh bawa baru padan muka korang, tak reti2 bahasa aku ajar membuang dlm bilik air tak pandai. Nampaknya kata2 aku jadi kenyataan. Tapi Riko manja, setiap mlm dia akan tidur ngan aku. Katil aku akan aku kongsi ngan Riko, Bobby Junior dan Hitam. Sesekali Miki dan Debab join sekali. Kdg2 aku seolah2 terdengar2 suara ngiaunya.
Tapi Riko seperti Shiro dan Bobby yg suka memanjat dan duduk di tembok. Rupanya Anum ckp Riko pernah masuk bilik rumah dia melalui tingkat bilik belakang, mmg mencari naas, dan inilah risikonya. Apa pun mama sayang Riko dan akan mama kenang selalu.

1 comment:

Nabila Najwa Ishak said...

mama, anje rase macam nk mnangis dngar cite mama nie...mmmm...ishishish..